Chytrý krok k vlastnímu výzkumu

Společnost Ipsos uvedla na trh nový nástroj s názvem Instant Research, který zjednodušuje a hlavně zlevňuje výzkumy.

Vyplatí se ho používat tam, kde si společnosti potřebují potvrzovat svoje hypotézy rychle a kvalitně. Je to tedy třeba v případě ověřování správného zacílení připravované marketingové kampaně, nebo při zjišťování povědomí o značce.

Funguje na principu e-shopů. V tomto případě si ale na webové stránce zadáváte otázky výzkumu a jeho parametry. „Někteří klienti se bojí kontaktovat výzkumnou agenturu přímo. Mají strach, že když zavolají, přijde jim automaticky faktura za konzultaci po telefonu. Nebo nechtějí agenturu obtěžovat, protože potřebují dát do omnibusu jen tři otázky, které jim stačí, aby zjistili něco jednoduchého. Právě na tyto společnosti je Instant Research zaměřen,“ říká Arnošt Janeček ze společnosti Ipsos a dodává: „Primárně budou tuto aplikaci zřejmě používat zejména marketéři a PR agentury.“

Jak to tedy funguje? Potenciální zájemce na webové stránce napíše otázky výzkumu a jejich druh, přičemž do textu je respondentům možné vložit i obrázek či video. Dále si nakliká parametry požadovaného šetření, tj. například to, komu má být dotazník zaslán. „Klient si může vybrat, že chce dotazník poslat třeba jen ženám od 18 do 35 let,“ upřesňuje Janeček. Stránka posléze sama vykalkuluje orientační cenu výzkumu. Odborníci z Ipsosu pak zrevidují odeslaný dotazník, aby se předešlo případným nesrovnalostem. Následuje samotné šetření, přičemž jeho výsledky jsou zadavateli zaslány do čtyř dnů. Mezi nestandardní projekty, které lze pomocí nástroje Instant Research realizovat, patří například bleskový průzkum veřejného mínění, jehož sběr probíhá během dvanácti hodin, nebo třeba realizace velkého výzkumu, jež může čítat zaslání dotazníků více jak třem tisícům jedinců.   
Na otázky odpovídají respondenti z CASI online panelu, který má 22 000 aktivních respondentů a 53 000 registrovaných uživatelů. Průměrně respondenti dostávají osm dotazníků za rok, přičemž jejich odpovědi jsou honorované. Instant Research je produktem, který vznikl v České republice a funguje i na Slovensku. Na požádání je agentura Ipsos schopna zjistit i informace z ostatních zemí.

 

 

Mgr. Jana Hrdá
Text vznikl na základě prezentace Arnošta Janečka na setkání Asociace profesionálních obchodníků dne 29. listopadu 2012.

 

Komentáře nejsou povoleny.