Má první zkušenost s APO


Nejprve jsem nevěděl, co mě čeká. Vždyť Asociace profesionálních obchodníků (APO) znělo až velmi profesionálně. Představoval jsem si, že to bude pravděpodobně místo plné bohatých a arogantních lidí, kteří na mě budou hledět skrz prsty. Pak jsem si ale řekl, proč se nezviditelnit v takové společnosti, nevstřebat více zkušeností, a také samozřejmě něco dobrého neochutnat.

Okouzlilo mě hned samotné místo našeho setkání: dřevěné stropy, příjemná obsluha, otevřený prostor… Hned jsem měl usměv na rtech. Přece jenom člověk očekává snobskou atmosféru, servilnost až na půdu a neochotu k čemukoliv. Místo toho tu na mě čekalo nádherné prostředí vzbuzující samé dobré emoce.

Nervozita se ale nedala tak snadno zastrašit. Říkal jsem si, že mé očekávání velkého množství lidí, se kterými si nebudu mít co říct, se jistě naplní. Jen co jsem vystoupal do prvního patra, již jsem poznal známé tváře. Už z dálky mě zdravil Václav Šlapák, prezident APO, a rovnou s napřaženou rukou. Hned za ním, než jsem se vůbec mohl nadechnout, Milan Chmelík ze společnosti VSL Select a bez meškání mi vtisknul skleničku do ruky se slovy: „Doufám, že neřídíš.“ Tak to jsem opravdu nečekal.

Jen co jsem ochutnal víno, a že bylo zatraceně dobré, hned jsem byl představen několika lidem. Z nich mi v hlavě utkvěla dvě jména. Jedním bylo Ivo Šmíd a druhé Tomáš Berger. Ostatním se omlouvám, ale v tom sledu představování jsem si další nezapamatoval. Až později jsem se dozvěděl o tom, že Ivo Šmíd je obchodním ředitelem Slevomat.cz a Tomáš Berger je zakladatel portálu Leady.cz. Inu, ještě se mám sakra co učit, příště už budu zkušenější a dám si více času na přípravu. Po krátkém seznámení proběhnul přípitek a přednáška o networkingu, která příjemně obohatila mé zkušenosti. Zvláště část týkající se targetingu na sociální síti LinkedIn byla podle mého úsudku nejzajímavější.

Hned po otázkách spojených s touto problematikou přišla první degustace – tataráček z čerstvého lososa s koriandrem a chilli na opečené bruschettě. Chilli jsem sice moc necítil, ale chuť byla božská. Chleba jemně doplňoval lososa a vše bylo nádherně podbarvené chutí vína odrůdy Chardonnay. Už se mi rovnou sbíhaly sliny na další chod. Ten na sebe nenechal dlouho čekat. Šlo o koláček z listového těsta plněný zeleninou Ratatouille a zapečeným kozím sýrem. Sauvignon doplnil již tak výtečnou chuť kozího sýra a dodal jídlu správný tón. Byl to u mě kandidát na nejlepší jídlo večera, a to jsem ani neochutnal další dva chody.

Vzápětí se rozběhla diskuze na téma kvality služeb na železnici, která se zlepšuje každým dnem s příchodem nových provozovatelů vlaků. Další důkaz, že jít sem mělo své opodstatnění. Má představa o toliko škrobené obchodní komunikaci vzala za své. I když jsem se zatím neodvážil vložit do debaty, pozorně jsem naslouchal. Metody marketingu mě zajímají již od školy a tady jsem měl nejnovější poznatky hned od profesionálů. Něco takového jsem si přál. Přitom jsem si ani nevšimnul, že mě již lákají špagety Aglio olio s krevetami. Chuť vcelku zajímavá… A náhle to přišlo! Konečně ostré jídlo, ale ne tak, že by zabilo chuť samotných špaget nebo krevet. Kuchař vskutku věděl, jak to připravit. Jedním slovem božské! A to na mě čekal ještě jeden chod a k tomu ochutnávka hned dvou červených vín.

Zaposlouchal jsem se do vyprávění o metodě Balance Management, se kterou přítomné seznamoval Filip Brodan, ředitel společnosti Zaměstnanci.com. Ta metodu využívá. K diskuzi o výhodách této techniky jsem popíjel Merlot a Frankovku ročník 2011. Výše jmenovaná vína se skvěle hodila k telecímu scaloppine se šalvějí a parmskou šunkou. Ani nevím, jak lépe si představit prezentaci dobrého produktu. Vy ano?

Po tomto výjimečném gurmánském zážitku jsem se jen tak zběžně podíval na hodiny a zjistil jsem, že můj plánovaný čas pro tuto událost byl překročen více, než bych si přál. Byl jsem okouzlen nejen skvělou společností, ale také výtečným vínem a dokonalým jídlem. Předchozí negativní pocity byly zaplašeny něčím, co jsem nečekal a jen doufám, že budu mít možnost se do podobné společnosti zase dostat. Děkuji tímto Petře Grimové, výkonné ředitelce APO, za její pozvání a budu se opět těšit na spolupráci nejen v tomto duchu.

Pavel Kosík

Text byl inspirován setkáním Klubu KAM, které proběhlo 12. června 2013 v krčské restauraci Ristorante il Primo Piatto.

Klub KAM v restauraci Ristorante il Primo Piatto

 

Komentáře nejsou povoleny.